Friday, 30 May 2014

~ merindu ~

Moga terus bersemangat hadapi dugaan yang mendatang.
Biarlah sang bayu itu terus menghembus angin rindu buat diri ini.
Rindu itu anugerah yang tak terungkap dengan kata kata. Hanya yang benar benar merasai akan memahami.
Terima kasih juga buat yang dirindui kerana sentiasa memberi semangat buat diri.
Wahai yang dirindui, moga rindu yang bertamu ini di bawah rahmat Ilahi.
Moga Allah alirkan setiap hela nafas rindu itu dalam rahmat dan kasih dariNya.
Yanng benar,
Perindu!


Wednesday, 28 May 2014

surPrise !!!!

surprise !!!
terime kasih oppa bagi ni..ole2 dari sabah
syg suke sgt2....cantik....



Tuesday, 27 May 2014

Hampir ke pengHujunGnya....


assalamualaikum...

alhamdulillah...kini hampir ke penghujungnya...terase baru semalam kite semua bersua, berkenalan, kini kite semue hampir berpisah kembali..itulah adat..setiap pertemuan akn ad perpisahan..hampir 3 tahun kite bersama...sekejap mase berlalu..pelbagai onak ranjau kite lalui bersama demi cita2 yg satu..kini tibe mase kite bawa haluan masing2...ku doakan sahabat semue brjaya dunia akhirat..2011-2014 byknye tercipta kenangan, ad suke ad duke....pelbagai kite lakukan bersama..kdg2 kite gelak ketawa bersama, ad mase kite bermasam muke dsebabkan hal2 yg kecil...itu semue ku simpan dlm memori selamenye...


dinner last year 4 dakwahean....tq for being my fren..i wanna say i luv u alls..life must go on..
semoge kite semue berjaya...ni die pic dinner semalam...byk giler klau nk upload....heheh...btw, enjoy the picca...1000 kenangan brsama kalian















heheh...selfie reramai :))
love dakwahean !!!

Sunday, 25 May 2014

Ya Allah ;'(


Ya Allah..Kau permudahkanlah urusanku..tiada tmpat utk ku mengadu melainkanMu..aku tau Dia tdk menguji hambaNya melebihi kemampuan hambaNya...saat ini aq rase diriku jatuh, aq sendiri Ya Allah :'((





Saturday, 24 May 2014

' hatiKu bermoloLog '



rindu hangat itu telah mengalahkan dinginnya cuaca hari ini. Oh God .. permainan apa sebenarnya yg sedang aq hadapi. ku x bisa menangkap apa yg Engkau persiapkan untukku.Dipertemukan sesaat lalu terpisah lama, bertemu kembali dan berpisah dan bertemu lagi. Cuaca berubah. Hari berganti hari. Rona dan irama hidup berubah berganti. Semua baru. Hanya satu yang utuh dan tetap sama. rindu itu.. ye rindu itu selalu begitu.


Friday, 23 May 2014

haii baby girl !!!


assalamualaikum...



alhamdulillah...my sis da slamat lahir baby girl...comell...chinese look...mate die sepet mcm mate k long.. heheh...baby girl tggu aunt ila balik ok..geramm tgk...be a good daughter ok!! ..


Thursday, 22 May 2014

~ maGiz'14 ~


assalamualaikum...

nothing to say...just want to show this picca...maGiz'14...."the magical of pureness"...dinner for last year at ukm...happy together..love u allls !! will miz u guys...fren forever n ever...






:))

Tuesday, 20 May 2014

^__^

assalamualaikum...

alhamdulillah..syukur pdamu Ya Allah...terime kasih Kau bagi rse nikmat kebahagiaan padaku...meskipun kdg2 dlm kbahgiaan ade juga tangisan..itu semue buat aq makin kuat..dlm khidupan kite, sedih dan gembira itu satu lumrah sbb manusia punye parasaan..dlm kbhagiaan diselit jua tangisan..tangisan x semestinye sbb sedih..ad kmungkinan krana trlalu bahagia...sedih juga dpt kite dkatkan diri kpd pencipta, dpt kite muhasabah, dpt kite renung di mana silap kita...

“Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar, (yaitu) orang-orang yang apabila ditimpa musibah mereka mengucapkan ‘Inna lillaahi wa innaa ilaihi roji’uun’. Mereka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhan mereka, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk ”. (2:155-157)

:'))

Sunday, 18 May 2014

reject or answer??


reject or answer....ofcoz la answer..panggilan yg sntiase aq tggu...terime kasih abg slalu call syg..hari2 wlaupun dlm mase yg singkat....syg sgt abg...hmm...rindu abg :((



terubat rinduku...


assalamualaikum...

night...terubat jua rinduku...berderai air mate lps ckp dgn oppa...serius rindu...Ya Allah, hanya Engkau yg mengerti perasaan ini..amat sukar pabila brjauhan tanpa khabar, dan amat sukar apabila merindui...hanye doa buatmu mmpu ku kirim...walaupun 5 minit dpt dgr suare, aq dh rse brsyukur...skurang2 nye dpt jgk dgr khabar drinye...miss u a lot..





Friday, 16 May 2014

Hepy teacher's Day !!!


Assalamualaikum...

salam sayang buat semue guru2 ku…ari ni kite rajin skit nk taip2 ni just nk wish selamat hari guru utk semue guru2 ku yg pernah mengajar aq..trime kasih sbb mendidik ku hingga mnjadi insan yg berilmu..moga diri ini bakal mnjadi insan yg berjaya suatu hari nanti..insya’Allah J .. nk mention skit guru2 yg pernah mndidik aq..guru2 sejak aq bljar kt Pasti, SK Pulau Serai, SMA Sultan Ismail Dungun, SMA Maarif Besut, UKM…terime kasih cikgu..nk cite skit, dlu lps STPM aq pn prnah jadi guru kt skolah rndah, at least ad la jugak pengalaman jadi guru ni..heheh…nk kate best tu, best la jugak jadi guru ni sbb dpt anak murid yg baik2…hihi…yg kelakar pn ad…tp itu semue jadi kenangan buat aq…mane nk tau lps aq graduate ni aq rzeki blh mngjar lagi…ofcoz aq x tolak…ok la…smpai sini je..bye2 J  


cikgu…
tulus setiamu cikgu mengajar kami, membekalkan ilmu utk mase depan..dari ABC123 hingga aq tahu baca dan kira…x trhingga pengorbananmu, hingga aq besar aq ingat selalu…terime kasih pdamu ckgu, jasamu akn ku kenang selalu yg x pernah lelah tnjuk ajrku…






Thursday, 15 May 2014

...terLambat Ku seDari...


assalamualaikum...


baru ku teringat kau hembuskan angin saat ku brnafas..kau siramkan air saat aku dlm k’keringan, namun x pernah aku hiraukan semuanya..hingga kini pun kau tiada..trlambat ku sedari kau teramat bererti…terlambat tuk kembali dan tuk menanti kesempatan kedua yg x kan mungkin pernah ada…biar kini ku hdup dlm penyesalan ini smpai nanti kau akn kembali…heheh...jiwang skit..best jugak lagu ni bile ulang2...ekeke...penangan tgk cite romi cinta julia..sedih pn ad, geram pn ad kt julia ni...suami punye baik die pulak yg x reti2 nk hargai..bile da kene cerai kt romi baru kau tau langit tu rendah ke tinggi...tp nanti ending die cnfirm mereka bersatu kembali..huhuhu...jom layan lagu ni...cakra khan mmg best !!




rindu oppa...


Tuesday, 13 May 2014

senTiasa di Jari maNis ;))


assalamualaikum...

...officially we're engaged...

rindu kt en tunang...thanks coz selalu pakai kt jari manis tu...x kira pegi mane2 mesti pakai...lagi nmpk manis...heheh...btw, nmpak la sikit status kite as tunang kn...hanye tinggal bbrp bulan lagi utk melangkah ke dunia baru (married)..ekekeke


Friday, 9 May 2014

terinGin Sesangat !!!


assalamualaikum...

Haii...ptg tadi kn kite teringin sgt2 nk mkn kfc..smpai rase nk nanges sbb x dpt...hihi...teruk betul la aq kn...ptg tdi rase lapar giler, kite ajak la roomate kite pegi cafe..smpai cafe order la nasi goreng dgn roti canai...byk betul mkn kn..hihi..tgh tnggu2, tibe2 teringat pulak kt kfc...mase 2 jugak rase nk mkn..kite ajk la roomate kite pegi kt tukang masak nk cancel balik yg order tdi semate mate nk pegi mkn kfc..tp abg cafe ckp makanan dh siap..seddihhh..terus rase mcm nk nanges...hahahh..dah aq ni knp smpai mcm 2..mcm pmbawakan budak pulak...ekekeke...tp kn kalau kite ngah pregnant, confirm kite nanges sbb x dpt mkn....hahhaha..yela..t kn meleleh pulak air liur anak kite ha...heheh tp kn kite bkn preggy pn cume teringin je..huhuhu...tp x pela, x de rezeki lagi la tu nk mkn kfc..hihi..next time, kite ajk la roomate kite pegi mkn J J


Friday, 2 May 2014

... Rasulullah saw sayang kita ...


assalamualaikum...



jom tonton...muhasabah diri 


Thursday, 1 May 2014

Hero dlm HidupKu !!!


assalamualaikum...




alhamdulillah aq punyai ayah yg baik..he is hero in my life....love him soo much...today, 1 may..i wanna  wish labour day for my dad...walaupun ayh aq keje biase2 je, tp aq bangga..kerana ayh, aq dpt brdiri sdiri sperti hari ini...aq dpt bljr smpai ke menara gading..tanpa seoarang ayah yg mcm ayh aq, sapelah aq...tanpa penat lelah ayah, mgkin aq x merase ini semua...trime kasih ayah kerana didik aq hingge aq brjaye skrg..insya'Allah lps ni aq akn bls balik jasamu walaupun tdak setanding pengorbananmu buatku tp aq akn cuba membahagiakan hari2 mu....hmm...tgh2 taip ni menitis pulak air mate ni...hihi... aq rindu ayah :((...semoge ayah dikurniakan kesihatan yg baik, pnjang umo, murah rezeki dan menjadi ayah yg terbaik buatku...selamat hari bekerja ayah !!!