Thursday, 20 February 2014

akU yaKin....


aku dan kamu...

aq pun x pernah menduga bahawa akn bertemu dgn kamu
kenal pn nk kate lame x jugak..mula bermain dgn cinta
dan akhirnya bersatu dgn ikatan pertunangan
mgkin bagi org lain itu prkare biase tp bg aq itu x biase...
tp aq yakin dgn ketentuan Allah..
dan kini aq bahagia dgn kamu..Alhamdulillah :))
aq prcaye dgn jodoh Allah..jika kau jodohku...
aq prcaye kasih sayang kite kan kekal abadi
moge Allah merestui kite
doaku semoge kite selalu berada dijalanNya...ats keredhaanNya..







i love u..Muhammad Afiq


Monday, 17 February 2014

CeriTera CinTa


assalamualaikum...


hati kadang2 jauh berfikir...tertanye-tanye adakah kamu ikhlas mencintaiku??
ape sbnarnye yg kamu cari..ape yg kamu inginkn..ape yg kamu mau..
adekah aq mmpu berikan ape yg kamu ingnkn..
mungkin aq tdklah sempurna, aq bknlah yg terbaik..
tp..aq selalu cuba utk jadi yg terbaik..
dlm sujudku,  memohon dariNya...semoge kita bahagia..
semoge bertaut hati2 aq dan kamu..
jauhkan dari sifat keraguan yg sering menjengah di benak fikiran..
semoge Allah berikan yg terbaik utk kite...


video



Friday, 14 February 2014

PadaMu Ku MemoHon :))



assalamualaikum...

Alhamdulillah....masih diberi nikmat untuk hari2 Mu...bangun pagi trus buke fb, byk naik kt home updates pasal result...wahhh...semue org da tgk rsult masing2...aq je yg belum tgk sbb tido awal...rsult kuar jam 12 pg, aq biasela tido awl..huwwaaaa...neves giler...ap aq buat??? Solat dulu...lps solat trus bkak laptop..debaran dihati bukan main kencangnye....n then bkak laman smp..............tadaaa....dekan !!! menitis air mate aq....air mate gembira...terime kasih buat mak ayah, my lovely fiance, kawan2 yg selalu bg dorongan, yg selalu ad tika aq lemah...aq anggap ini semue hikmah di sebalik yg terjadi sepnjang sem 5...byk dugaan jgk...maklumla, awl2 sem aq da sedih sbb x dpt roomate dgn kak aini, sibuk dgn siapkn tesis, persiapan untuk tunang n byk lagi...akhirnye aq mampu jgk hadapi tu semue..tu semue buatkan aq jadi lebih kuat, semangat, berdikari...Alhamdulillah Ya Allah.....aq bersyukur dgn ap yg aq dpt skrg..rezeki yg x di sangka2..ni la hadiah utk mak ayh aq & hadiah buat hari pertunangan aq...meskipun, e-day dh lps bbrp minggu, aq anggap hadiah bt e- day kami....oppa !!! syg dpt dekan J J x putus ku panjatkan syukur padaMu Ya Allah...mau menjerit sekuat hati...dh dpt result gempak ni, nk request something blh?? nk honda jazz 1 boleh?? heheh...x de ap pn yg aq mau, cuma mahukan kejayaan dan kebahagiaan dlm hidup aq & hajat tahun ni akn termakbul..itu je...semoge Allah mendengar permintaanku J J J




Tuesday, 11 February 2014

Monday, 10 February 2014

SekaRang Dah LaiN



assalamualaikum

alhamdulillah...suatu perubahan...mlm ni mate trase nk nmpak kelainan dlm blog ni..hehe..n then, aq mule la nk edit2 skit blog ni biar nmpak cute skit...org di sane sibuk skit, kite bosan2 maka terhasillah bende baru...berwajah baru...ok la dari sblm ni kn..life kami pn dah bertukar skit..huhuhu..dulu sweet sour couple, sekarang dh jadi tunangan org...i'm not single lagi ok !!! ....sy dh ade die..die pn dh ade sy...no gatal2 lagi ok...kene fkir mase dpn pulak..dlm suasane baru mcm skrg pn, dugaan tu ttp ad tp aq kene hadapi jgak...kdg2 melenting jugak dlm sabar2 pn tp lame2 die makin kurang...mcm ni la kite sbgai manusia ttp ad dugaan same ad besar @ kecil...ats diri masing2 blh terime or tidak...aq akui diri ni pn kdg2 x kuat jgak tp nk bt mcm mne...life must go on...hihi..ok sampai sini je coretan mlm ni :))






Monday, 3 February 2014

imbauan rindu...


assalamualaikum...

adat berkasih...stiap mase dibelenggu resah & krinduan pabila brjauhan..x sabar mnunggu utk brsama bg mlepskn rndu dndam...mnanti hari itu dirasekn wktu brlalu bgitu prlahan...krinduan ini juga makin mndalam..




miss him...

Sunday, 2 February 2014

...Jiwa2 yg terLuka...



...Buatmu wahai jiwa–jiwa yang terluka..

Jangan bersedih, kerana qadha’ telah ditetapkan, sesuatu yang ditakdirkan telah terjadi, pena-pena telah mengering, lembaran-lembaran catatan ketentuan telah pun dilipat, dan setiap perkara telah ditetapkan! Betapapun, kesedihan anda tidak dapat mendahulukan atau menta’khirkan kenyataan yang terjadi, dan tidak juga mampu menambahkan atau mengurangi apa yang telah ditetapkan.

Jangan bersedih, kerana kita telah melalui kesedihan itu kelmarin dan ia sama sekali tidak memberi sebarang manfaat pun pada keesokan harinya. kesedihan demi kesedihan bakal membuat kita semakin terperuk dalam berputus asa dan dunia yang luas dirasakan sempit dan tidak lagi berguna. Padahal, dunia inilah kesempatan untuk kita dekatkan diri kepada Allah untuk kita raih syurgaNya yang tersangat indah serta bebas daripada rasa kesedihan.

Jangan bersedih, sebab usia anda yang sebenarnya adalah kebahagiaan dan ketenangan anda. Oleh sebab itu, jangan habiskan usia anda dalam kesedihan, jangan biarkan malam-malam anda dalam kecemasan, jangan anda tukar kebahagiaan dengan ketakutan, dan jangan mensia-siakan waktu anda yang masih tersisa, kerana sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang mensia-siakan waktu.