Monday, 23 September 2013

Only U in My HeaRt....Muhammad Afiq ;))


assalamualaikum...

salam rindu buat cinta hati saye...rindu sgt2 kt awak tau...ei..lambatnye awak balik..can't wait for u..hehe...x sabar nk jmpe lagi..t raye haji blh raye same2...only u in my heart...heheh..syg awk sgt2..


nah...love untuk awak...awk dh curi hati saye..hihi..mmuuuuuaahh


 bosann...saye x de keje hihi


rindu sgt2...


peneman setie saye jika awk x de :((


biarla tulisan x cntik tp ikhlas dr hati tulis ni tau o_O


only u in my heart

Sunday, 22 September 2013

kami terpisah :((


assalamualaikum..

assalamualaikum....hjung mggu ni terase bosan giler..klau blh balik kg kn best..x la terase sunyi mcm skrg..lagi2 skrg kami da x bleh same2 lagi..kami terpisah sementara waktu :((..sedih sgt2...dduk sorg2 dlm bilik ni teringat saat dlu2 mcm sem lepas2...rindu sgt kamu2 semue...bile la blh kumpul same2 lagi..sy nk mcm dlu tp apekan daye mase mnentukan segalanya...diarong smue sedang praktikal skrg..kami x same sbb kos lain2..so, LI pn x same...rinduuu sgt2......sem 6...kite jumpe lagi !!!











rindu sgt2...nk lagi mcm dlu2..kluar same2, shoping2, jln2, mkn2...byk bnde kami buat same2..tp skrg da x blh lagi :((....








       ni la roomate saye...rindu sgt2 kak nuraini...hrp2 sem depan dpt same2 lagi :))















sahabat selamenyer o_O


Saturday, 21 September 2013

final year is awesome :))


assalamualaikum

salam hujung minggu bloggers..hari ni saye dh bergelar super senior kt ukm ni...da 3rd year da...saye da besar hihi..tp byk pengalaman, dugaan, cabaran saye lalui di sini...da 2 tahun saye merantau di negeri org..rindu sgt family saye yg jauh disana...demi menjalankan tgunggjwab sy sabar lalui semue ni...
now, sy da masuk last year.. x lame da nk abis..tp pelik kn hari2 sy nangis nk tido pn sy nangis bangun dr tdo pn saye nangis..hihi...x malu kn o_O...hihihi....saye nangis pn sbb saye rindu org2 yg sayang..tpi skrg da okay :))





mulai skrg, sy da x boleh nk enjoy2 sgt...kene study btul2...byk bnde baru yg saye kene lalui..semoge diri sy kuat & tabah utk semue ni..now, get ready for tesis..woooww tesis tuuuuu....takut dgr kn?? tp alhamdulillah saye dpt tajuk yg mudah..supervisor sy pn okay...sy kene buat yg terbaik utk sy nk graduate nanti...tu la yg saye tnggu2..da x sabar nk abissss....tahun ni jugak la byk bende baru yg akn sy tempuhi..insya'Allah jika diizinkan semuenye termakbul..cume doa saye x putus2 agar semue yg saye rancang akn tiba nanti..aminn



hobi kami bile kami bersame..hihi...tp x pe..ni la yg akn jadi kenangan bila kami da gduate nanti :))




Allah adalah kekuatan...untuk mencari kekuatan..carilah Allah
semoge kami semua berjaya !!!



Wednesday, 18 September 2013

rindu sgt2 :((


assalamualaikum...

assalamualaikum cinta hati saye...mlm ni rase mcm nk nangis je coz rindu sgt2 oppa :((

saat sendirian x de sape2 nk dgr luahan hati saye...kan best klau oppa ad x la sunyi sgt..ad jgak org blh teman saye, blh tenangkan hati saye, blh dgr masalah saye...abg..syg rindu abg :((
walaupun dpt jgak jmpe oppa sblm pegi keje ni tp x hilang jgak perasaan rindu ni..saye perasan mase kite jmpe nmpk wajah happy muke awk sbb dpt jmpe kn tp klau tgk muke saye redup je kn sbb sye x snggup lagi jauh dari awk...awk selalu pesan suruh saye sabar...dlm saye sabar2 pun mengalir jugak air mate ni :(( ..saye x kuat :((...walau mcm mane pn saye kene fhm dgn keadaan masing2..sy akn cube sibukkan diri dgn keje saye sbb x nk sedih2 lagi..Ya Allah....peliharakanlah hati kami :))



Friday, 13 September 2013

salam jumaat


bismillahirrahmanirrahim...

salam jumaat..di sini sy nk kongsikan sedikit info..jom bace :))
perkara yg perlu dijga oleh wanita :


1. Bulu kening – Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening.
(Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.)

2. Kaki dan semacam hantu loceng – Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan – (Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.) Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng…sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah ….

3. Wangian – Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong.
(Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.)

4. Dada – Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka.
(Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.

5. Gigi – Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya – (Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani) Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah.
(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)

6. Muka dan leher – Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. Pakaian yang nipis (jarang) – Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja (Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.)

8. Tangan – Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya.
(Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.)

9. Mata – Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya. (Petikan dari Surah An Nur Ayat 31)
Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram.
(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.)

10. Mulut (suara) – Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik (Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.)
Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi.
(Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.)

11. Kemaluan – Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka.
(Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.)
Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya. (Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.)
Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah.
(Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.)

12. Pakaian – Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti.
(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu D , An Nasaii dan Ibn Majah.)
Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali . Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.
Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya. (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim) Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.

13. Rambut – Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya.
(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)

Riwayat Imran bin Hushain ra.:
Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya penghuni syurga yang paling sedikit adalah kaum wanita. (Shahih Muslim No.4921)

sharing is caring :))


Thursday, 12 September 2013

andai Dia jodohku......


alhamdulillah...



"kenapa mudah aku terima, sedangkan aku bukan yg pertama buat engkau tapi engkau yg pertama buat aku?
kerana agama yg kau pilih. Dia permudahkan"



thank you Allah :-))


alhamdulillah...





Friday, 6 September 2013

smile ^__^


bismillahirrahmanirrahim...

Sahabat-sahabat perasan tak,
kadang kala Allah tak bagi apa yang kita mahu, kita akan sedih.

Kita minta benda baik, tapi Allah tak bagi.
Kita dah niat baik2 dalam hati, tapi Allah tak bagi.
Kita dah usaha baik2, tapi tetap Allah tak bagi.

Jap, cuba hayati ayat ini :

" Jika kamu bersyukur maka Aku (Tuhan) akan menambah (nikmat) itu kepada kamu. Dan jika kamu ingkar maka sesungguhnya seksa Aku amat pedih.” – (Surah Ibrahim, ayat 7)

Subhanallah, terdiam sebentar.

Cemburu? Kita semua tak sama. Setiap manusia mesti mempunyai cara tersendiri bagaimana dianugerahi rahmat Allah. Allah Maha Adil atas tiap-tiap sesuatu.

Dah usaha banyak2, Allah tak nak bagi? sebab Dia tak nak kita jauh dari-Nya. Dia nak kita baiki hubungan kita dengan-Nya. Apabila diberi teguran daripada Allah, baru kita sedar.

Jadi, kita sebagai hamba Allah yang sedang berusaha nak jadi baik :

Positifkan Diri
Doa lagi
Usaha lagi
Jaga Hubungan dengan Allah
Jaga Hubungan dengan Manusia

Ingatlah, Allah tak bagi apa yang kita mahukan, sebab Allah tahu apa yang kita perlukan. Sebab...

Allah Sayang Kita
Allah Pelihara Kita

Senyum :')



adam & hawa


bismillahirrahmanirrahim...

drama adam hawa...best cite ni..duk sorang2 x tau nk buat ape buke lappy tgk cite ni..best sgt jln cerita die best sbb love story, romantik,byk cabaran & dugaan tp last skali happy ending :))..biar da lame cite ni tp still rase nk tgk padahal da tgk mase mula2 ditayangkan..hoho...da buang tabiat ke ape?? hihihihi








sweetkan kalau dpt macam ni :))                                           


                                          happy ending.....                                        


i like adam hawa :)))


                                         

Wednesday, 4 September 2013

you know how much I LOVE YOU


 bismillahirrahmanirrahim...

assalamualaikum cinta hati sayang....ape khabar awak??? hrap baik2 saje di sane ;))..salam rindu buat cinta..walaupun hari2 awk call saye tp sy tetap rindukan awak..x pernah hilang rindu di hati ni...stiap kali awk call mesti tanye macam mane rase syg saye kt awk???? adekah dah makin berkurang ??  you know how much i love you awak tahu kan?? x pernah pudar rase cinta di hati saye..makin syg adela..same macam dulu tapi sekarang makin bertambah syg tau..saye rinduuuuuu sgt adam mukhriz saye ni lagi2 skrg awk sibuk dgn keje awak kn tp saye masih boleh sabar dengan awak...sebab ape??? sebab saye faham keje awak..sy tau tanggungjawab awk..awk pn byk nasihat kt saye..kalu awk x keje macam mane nk bagi semue ni kt saye,beli macam2 kt saye, dtg jenguk saye jauh2 kt kl, layan kerenah saye kn...semue yg awak dh lakukan kt saye, saye amat hargai..saye sentiase ingat..terime kasih sgt2..hari2 saye lalui dengan perasaan rindu yg menggunung kt awak tau..kalau awak nk tau saye sayang sgt kt awak..awak jgn tanye lagi byk mane syg saye kt awak coz u know how much i love you...x kan berkurang walaupun awk sibuk dgn keje awak...saye harap sgt ape yg kite rancang same2 akn tercapai...impian kite itu sentiase ade dalam doa saye..salam cinta buat awak muhammad afiq :))



love u sooo much...