Wednesday, 22 May 2013

kau lah sahabat.. ^--^

assalamualaikum...


sahabatku...
terima kasih kerana telah menemani hari-hariku
mengisi ruang dan waktu...
bersama setiap waktu..tanpa rasa jemu...
kaulah sahabat sejati...paling sukar ditemui...
terima kasih SAHABAT....



inilah roomate saya...dah lame kami bersama..hampir 2 tahun kami sebilik..saya pn dh anggap kak aini macam kakak sendiri..
terima kasih atas semuanye yg sudi dengar masalah bile saya ada masalah..walaupun kami x sama kos, negeri berlainan..x ade masalah bg kami..saya sentiase happy dgn kamu.. :-)


ni pula jiran bilik kami...dh hampir 2 tahun jugalah kami berjiran...hehe
sara & nisa..ni la die kawan2 kami..bile kiteorg kuar shoping2 ke jalan2 ke..
mesti kuar same2..kalau x ade salah sorg x lengkap rasenye...
saya sayang kamu2 semua ^--^


ni pula kawan2 satu negeri dgn saya...kami satu kelas..kalau ad program anak negeri mesti kami join lagi2 tahun ni kami dilantik jadi exco permata (persatuan mahasiswa terengganu)
makin kerap la kami bersama...indahnye persahabatan kan...walaupun kami baru kenal di ukm kami jadi rapat..kalau nk buat ape2 mesti nk sama2..hee..itulah sahabat
"kami setie kawan"


~kami bersama~
semoga ukhuwah antare kami sentiase terjalin dengan baik



Sunday, 19 May 2013

:'((

assalamualaikum


Ya Allah...knp semua ini berlaku???
aq tahu aq hanya insan yg lemah..byk kekurangan...kelemahan..kecacatan di sisimu...KAU uji aku lagi..aku terima,aq redha...
semoga diri ini tabah...hanya Kamu yg mengetahui...:'((...Ya Allah..kenapa semua ini berlaku...
diri dh x kuat lagi tanggung semua ni..astaghfirullah...ingat Allah kamilah....jgn nangis sampai lupe semua ...ingat tujuan sekarang ni...ingat mak ayah...ingat...cukup2 la nangis...

   


      "hidup ini adalah UJIAN dan ia takkan berhenti selagi roh tidak terpisah dari jasad...
       semoga Allah bagi kekuatan kepadaku untuk hadapi ujian hidup di persinggahan sementara ini"



pesan buat diriku :((



jadikanlah yang LEMBUT itu HATI
jadikanlah yang TIPIS itu BENCI
jadikanlah yang TEBAL itu IMAN
jadikanlah yang TAJAM itu AKAL
jadikanlah yang BAIK itu SIFAT
jadikanlah yang MANIS itu SENYUMAN...



baik buruk ketentuan TUHAN 
telah ku terima penuh KEIKHLASAN
andai buruk ku anggap DUGAAN
andai baik ku anggap PEMBERIAN TUHAN


insya'Allah


Thursday, 9 May 2013

MiSS u... :'((

assalamualaikum



                                                     
      " saya rindu awak sgt2 Muhammad Afiq :'(( "

semakin kite sayang dekat seseorang itu,Allah akan menguji kite dengan pelbagai lagi dugaan untuk melihat sejauh mana tahap kesabaran kita

senyumlah walau sedang kecewa kerana Allah tahu apa yang terbaik untuk hambanya...

Thursday, 2 May 2013

Ikhlaskan Hati...

assalamualaikum

hati. .ikhlaskah kamu dalam membuat tugasan??? dont worry :-))

segala sesuatu itu awalnya sulit sebelum menjadi mudah..buatlah dengan ikhlas
kerana pasti ade keseronokan jika buat keje dengan ikhlas..dont give up !!
Allah tidak menguji seseorang hambanya melebihi kemampuan dirinya..ingat !!!

Ya Allah..sesungguhnya tulangku lemah dan kepalaku ditumbuhi uban dan aku belum pernah puas kecewa dalam berdoa kepada engkau, Ya Tuhanku


Lapangkan hatimu dengan banyak bersyukur, bersabar dan ikhlas dalam menjalani kehidupan. Sememangnya tidak mudah, tapi di situlah ujiannya...


Ya Allah...begitu berat diriku ini untuk menempuh semesta ini
tidak mampu untuk menghadapi tugasan yang begitu sukar...semoga diriku tabah dalam menyiapkan tugasan..ingatlah sebagai seorang pelajar,itulah amanah kite sebagai khalifah di bumi Allah ini..tuntutlah ilmu sampai ke tiang lahad..ingatlah jasa mak dan ayah yang banyak berkorban demi membesarkan kite,memberi peluang untuk menuntut ilmu..masih ramai lagi yang di luar sane yg x mampu untuk menyambung pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi..ingatlah Allah sentiase berada di sisi kita...semoge diri ini tabah dan sabar dalam melalui liku2 sebagai seorang pelajar :'((

Allah always by your side no matter what, whether you are in rough time or happy time.Set that in your mind :)



 "MAN JADDA WAJADA WAMAN ZARA'A HASODA"