Saturday 3 August 2013

...myself...


Bismillahirrahmanirrahim



Hari ini bukan semudah semalam utk bergelar manusia sempurna, banyak yg perlu dikorbankan, banyak jugak yang terpaksa dilepaskan. sesekali langkah tersadung, rebah menyembah..sesekali melangkah gagah, tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata.. selagi prinsip hidup berada diatas landasan yg betul..usah digusar pada ANUGERAH TUHAN..anggaplah bila sesekali di duga itu sekadar untuk mematangkan dan mengajar kita bangun untuk menjadi manusia sesempurna insan….

"Yakin pada Allah bukanlah mengharap terkabulnya segala harapan, yakin pada Allah bukanlah keindahan nikmat, yakin pada Allah adalah meletakkan KEREDHAAN pada ketentuanNYA, rasa bahagia dengan ujian walaupun perit, disitu air mata yang tertitis terasa bernilai buat menyiram api neraka, indahnya tarbiyah Allah, tersirat rahmat & hikmah, di uji kita sebagai tanda SAYANGNYA..

HAMBA iLAHI, berjalanlah dengan penuh harapan walau hidup ini tidak selalu bahagia..sedekahkanlah satu senyuman walau hatimu tidak lagi mampu bertahan..belajarlah memaafkan walau dirimu terluka.. berhentilah memberi alasan walau ingin menyatakan kebenaran..hiduplah dalam iman walau hari dipenuhi godaan..berpeganglah kepada Allah walau DIA tidak kelihatan...bukti kasihNya kita wujud di dunia pinjaman..


aku cinta Allah


No comments:

Post a Comment